Ghorm cestuje

Zas nestíhám

Úvodní poznámka:

repost do bonusu po domluvě s organizací, protože Ghorm je tele, a neumí to poslat napoprvý správně. Originál: http://sosaci.net/node/38746

náhrada za DMD č. 25. pro 25. 4. 2019. Téma: Jeden na všechny

Drabble:

Dnešní plán zajít do Hang Toi, protože bude aspoň na půl dne, tězce selhal na kocovině. Už jsme v Phong Nha čtyři dny a stihli jsme vrazit do okolí za dne jednou. A první co jsme potkali byly kajaky a lanové překážky, což zabilo celá odpoledne. Sotva jsme se setměním dojeli zpátky.

Phong Nha je národní park, ve kterém je spousta jeskyní. Původní plán projít aspoň ty nejznámější, mi ale nějak nevychází, když pozítří odjíždíme (původní plán byl odjet po dvou nocích). Zas mám jeden den na všechny jeskyně, jako původně. Takže stihnu tak jednu, pokud vůbec vstanu. Známe se ...

Průběžné optimalizace

Drabble:

Už při cestě do Phong Nha kámoška vyrazila o hodinu dřív než já, protože já jsem ráno nepoužitelnej a ona jede pomalu. Docela se to osvědčilo, tak jsme se při cestě do Vinh zase rozdělili.

Fakt se to vyplatí. Kdybych měl řídít už ve dvanáct, tak se budu ploužit pomaleji, navíc věčně o něco popředu, a čekat každých deset kilometrů, jestli kámošce zas nestávkuje skůtr. Takhle si jedu jak pán, hodinovej náskok za ty tři až čtyři hoďky doženu, a kdyby kámošce stávkoval skůtr, tak holt půl hoďky počká.

My to evidentně v posledních dnech zvládnem i vyladit k dokonalosti!

Závěrečná poznámka:

Do Hanoje nám zbývají tři dny (respektive dva, kdy budem na motorce). Koho zajímá, jestli jsme tam dojeli, ten se bude muset zeptat na FF (případně pikniku, pokud bude dostatečně pozdě :D)

Zítra. Fakt.

Náhrada za DMD č. 6. pro 6. 4. 2019. Téma: Naostro

Drabble:

Tak jsme večer bilancovali nad tím, co všechno jsme zas nestihli a došli k závěru, že zítra prostě fakt jedem. Prodlužování víz je drahý, takže nakonec vyhrála varianta udělat si desetidenní výlet do Thajska. Protože letenky vyjdou nastejno, jako autobus a víza do Laosu. A neletí to šestadvacet hodin.
Koupili jsme nejlevnější možný zpáteční letenky do Chiang Mai, uděláme si tam výlet ještě do Chiang Rai a hurá zpátky na nový zvací dopis do Vietnamu.
Což znamená, že musíme být v Hà Nội za čtyři dny. Takže zítra odjezd fakt naostro. Žádné další posouvání. Fakt. Věříte mi to, že jo?!?

Balónky

Drabble:

Dva chechtáky za třicet tisíců chechtáků. Chechtáky balónky. Dva balónky, tisíc světů. Někde. Možná. Padá velryba. Květináč dopadl na balónek a zase stoupá vzhůru. Polovina motoru začala couvat. Vesmír se roztrhnul vejpůl. Velký barevný věcopád. Žádná voda, zato tisíce věcí.
Tma. Úsměv. Chechtá se. Kočka. Houby, barvy, světla. Kulatá duha a na ní hranatý skřítek. Skřítek prodává cukrovou vatu za čtyři pikové karty. A zelenou za osm.
Padáme. Barevná šachovnice. Dáma si lakuje nehty. Věž. Padáme do sklepení. Čtyři malí dinosauři tančí sambu kolem kulečníkového stolu. Jeden chroupe tágo, druhý po sobě kreslí černou koulí.
Balónek došel. Svět. Nuda. Další?

Zase nic

Navazuje na předchozí.

Drabble:

Hádejte co. Sice jsem vstal, ale vyhrabat se z hostelu trvalo do jedný. Vstup do jeskyně je do půl páté, pohoda. Tak sednu na motorku a jedu. Provoz šílenej, takže místo dvaceti minut jedu hodinu. Zaplatím parkovný a jdu pro lístek. Nejsou. Dneska je moc Číňanů. Ale že by to řekli než člověka zkásnou za parkování, to ani omylem. Tak jsem se aspoň konečně registroval na TripAdvisor ...

Tak změna plánu, zkusíme jinou jeskyni, co je do šesti. Najdu si na mapě cestu, dojedu tam ... a voda. Na mapě nebyla. Evidentně mi tahle část vesmíru zůstane navždy záhadou. Zítra fakt jedem ...

Zas nestíhám

náhrada za DMD č. 25. pro 25. 4. 2019. Téma: Jeden na všechny

Vietnamci a alkohol

BJB
přímo navazuje na předchozí

Drabble:

Hlavní poznatek ze včerejška je, že pijou sračky. Pivo nehodnotím, ale prý se dá. Ale ten tvrdej, tak blbě by mi nebylo ani z celý flašky. Kámoška si toho jen lízla a bylo jí blbě taky.

Navíc když se napijou, tak to s nima je fakt vo nervy. Jeden z nich tam celý večer ukazoval "svaly" a průběžně do lidí mlátil, aby ukázal jak je namakanej. Jestli tu na tohle holky letěj, tak to potěš. Ale kámoška se po deseti pivech docela bavila, takže ji vlastně svým způsobem okouzlil. Nepochopím, nutit lidi chlastat a ze srandy do nich mlátit. Idiot.

I'm scared

Drabble:

Občas se stane, že mi od kámošky přijde "I'm scared" a aktuální souřadnice. Ta holka má talent na průsery.

Mno co už, zvednu se, vezmu helmy, motorku a jedu ji hledat. Kolem souřadnic kroužím asi dvacet minut, mám ji na telefonu a pořád tvrdí, že je u cesty, což, jak se ukázalo, znamená zalezlá za hromadou Vietnamců v hospodě.

Hned mě představila jako manžela (aby si na ni furt nedovolovali), takže jsem byl cíl k odstranění. Oni pijou čtvrt panáka tvrdýho, já dostávám decáky. A přesvědčit kámošku, co pije jen piva, že fakt musíme jet, je FAKT náročný. Zvíře jedno ...

Mimo centrum

Drabble:

Na cestě do Phong Nha jsme se na noc zastavili v Huế. Tlačí nás čas, tak holt v Huế dýl nebudem. A ráno vstáváme, tak ani nejdem do centra, ať se vyspíme. Já jsem si aspoň večer udělal kolečko kolem tvrze.

Skončili jsme v hostelu asi dva kilometry od centra. Na pokoji jsme tři. Já, kámoška a nějaký Vietnamec. Aspoň byly volné spodní postele.

Chvíli jsme ve třech seděli venku s hudbou (z přenosného bluetooth repráčku, co mám obvykle na motorce) a kecali. Ráno se nasnídat, spakovat a jedem do Phong Nha. Docela dlouhej přejezd, takže spánek fakt přijde vhod.

Skůtr stávkuje

Drabble:

Vyrazili jsme nam motorkách ven z centra na levnou večeři. Kámoška dlouho nikde, po dalších deseti minutách zpráva, že skůtr zase nestartuje. Jde tlačit zpátky do hostelu.

Dojel jsem zpátky na hostel a šel jí pomoct. Mezitím se případu ujali chlápci v košilích z nějakého hotelu pocestě. Kolem skůtru už ležela hromádka šroubků, matek a dílů. Prý nějaký problém se vzduchem. Nakonec to nastartovali a jali se dát motorku dohromady. Tak jsem zas šel na hostel, ať ten skůtr netrápíme ve dvou.

Když přijela, vidím že šroubky na některých místech chybí. Mají v tom zmatek jako já, když rozebírám notebooky.

Milujeme byrokracii

Drabble:

Tak jsme konečně byli na tom imigračním. Oboum nám řekli, že to prodloužit nejde. V agentuře to pro mě jde (pro kámošku ne), ale trvá to 9 dní. To se nám tu čekat nechce.

Alternativně můžem někde po cestě zkusit visa run. ale to znamená někde týden tvrdnout, než nám vyříděj papíry. Nebo rychle dojet do Hà Nội a zkusit to řešit tam. Ale to znamená to fakt celé prolítnout za deset dní až do Hà Nội. Radši míň, ať je čas na vyřizování papírů. Teď jsme nad tím seděli čtyři hodiny. Porád nemáme výsledek. Aspoň zkusíme popojet do Huế ...

Jdeme na imigrační

Drabble:

Pomalu nám končí víza, tak si je ráno jdeme nechat prodloužit. Jít ale na úřad na osmou, to bych nevstal, tak jsem se rozhodl, zůstanu vzhůru. Kámoška přišla totálně na šrot v šest, já jsem ještě klikal na mobilu.

Ani nevím, jak jsem se dostal do nějaké neznámé vesnice, kde jsem s nějakou mladou vietnamkou, co měla stejný druh motorky, řešil, jak se opravují některé základní problémy, protože dohadovat se s mechaniky je peklo. Pak si pamatuju, že jsme jeli asi sto kilometrů daleko, za nějakým mistrem, ať nám vysvětlí, jak máme namazat tlumiče.

Vzbudil jsem se. Je pět večer ...

Dračí most

Drabble:

Hlavním důvodem proč jet do Đà Nẵng, bylo udělat si pár fotek s dračím mostem. Což znamená, že jsme tu museli být do víkendu - drak chrlí oheň jen v sobotu, neděli a státní svátky. Což je trošku komplikace, když nám pomalu končí víza.

V sobotu se nám podařilo udělat pár fotek (hlavně novou profilovku), ale drak chrlí oheň jen krátkou chvilku, tak jsem chtěl udělat ještě další fotky v neděli. Pohoda, je to dva kilometry, stačí vyrazit dvacet minut předem, cestu dám z paměti ... Zasraný jednosměrky! Další pokus bude tak za sto let ... nám dřív vyprší víza, než něco doopravdy nafotím ...

Jak jíst rybu

Úvodní poznámka:

Snad vychází i na slova. Plná velikost: https://ghormoon.ghorland.net/dmd_komix.png

Drabble:

Krok první: Objednejte si rybu. Očekávejte rybu s rejží.

Krok druhý: Obdržte rybu. Obdržte listí. Obdržte rýžový papír. Obdržte divnou zelenou směs s kořením. Obdržte sójovku s chilli a kořením.

Krok třetí: Odlepte list rýžového papíru. Na papír položte listí. Hůlkama začnete pitvat rybu. Na listí naskládejte kousky ryby.

Krok čtvrtý: Dochuťte rybu menším listím, citrónem a divnou zelenou směsí koření a soli.

Krok pátý: Umotejte z rýžového papíru rolku. Prvních pár pokusů bude fakt trága. Časem to možná bude držet pohromadě ...

Krok šestý: Rolku namočte do záhadné směsi koření a sójovky. Ukousněte. Opakujte, dokud rolka nezmizí. Pokračujte krokem tři.

Obrázek:
Jak jíst rybu

Párty v Hội An

Souvisí s předchozíma dvěma

Drabble:

Po večeři v Hội An jsme dorazili zpátky na hostel, kde už všichni byli docela namol. Kámoška si stěžovala, že mě ještě neviděla opilého. Měl jsem pořád v kapse kupón na panáka zdarma, co jsem vyhrál před pár hodinama, tak proč ne. Ale pro jistotu začnu něčím míchaným.

Sotva jsem se vrátil z baru s drinkem, kámoška zdrhá na pár minut umotat s někým jointa. Prý je hned zpátky. Tak jsem další asi tři hodiny klikal hry na mobilu. Nikdo se se mnou nebavil a já jsem ani neměl chuť se cpát k nějaké namol vožralé skupince. Jdu radši spát.

Skleróza bolí

Úvodní poznámka:

Tentokrát přímo navazuje na předchozí

Drabble:

Vzhledem k tomu, že udat panáka zdarma před jednou odpoledne evidentě nebude lehké, schoval jsem kupón pod nějaké kameny a poslal kámošce fotku. Po probuzení kupón kupodivu fakt našla. Prý vyzvedne večer, až zas půjde pít.

Dnes jsme se oba přesunuli na nový hostel v Đà Nẵng. Stihli jsme jen chvíli na pláži a pak už vyrazili na večeři, tak jsem si vzpoměl a zeptal se. To tele zvládlo zapomenout ten kupón vyzvednout a vzpomnělo si, až na baru nebyla obsluha. Hlavně že musela vybrat ten předražený chlastací hostel. Si budu pamatovat. Příště tak budu věřit, jak je to chill místo ...

Chlast zdarma

Drabble:

V Hội An jsme byli v hostelu, co nám všichni doporučovali jako strašně chill místo. Párty do 4 ráno, fakt chill, to dík ...

Nějak se mi povedlo v hudebním bingu vyhrát kupón na panáka zdarma. Ale sotva jsme začli pít, tak se kámoška někam ztratila a zbytek lidí kolem už byl moc vožralej na to, abych se s nima bavil, tak jsem radši šel spát.

Ráno jsem se za pět minut dvanáct odhlásil z hostelu. Pořád mi zbyl v kapse ten kupón, tak jsem došel na bar, že ho někomu dám. "Free shot anyone?" Ani omylem, chlastači asi ještě spí.

Všemi doporučovaný Hội An

Drabble:

Konečně jsme dojeli do Hội An, které všichni tak chválí. "Naštěstí" se uvolnilo místo v tom hostelu, kam kámoška tak strašně chtěla, tak za ní nepojedu až z Đà Nẵng.

Už předchozí zastávka byla fakt "radost", oběd po cestě nebyl o nic lepší a nakonec tu tak vypadá všechno. Cenovky nikde, ani v menu restaurací a když se zeptáte, tak nerozumí. Nebo vám řeknou úplnou blbost. Cena oběda je tu prostě přísně tajná. Dozvíte se ji až z účtu. A samozřejmě to je petinásobek toho, co jinde. Ráno odsud vypadnu, ať si to tu kámoška užije, když tu chce ještě zůstat.

Bez navigace

Drabble:

Jeden zdelších přejezdů, palíme si to sedmdesátkou po děravé a zvlněné "dálnici", chvílema se tu člověk cítí fakt skoro jako doma. Motorka se třepe (ta moje nad sedmdesát prakticky vždycky) a skáče přes díry, když mě najendou něco praští do nohy.

Mezi kolenem a batůžkem mi leží mobil. I s držákem. Zastavím na krajnici, zkouknout co se to vlastně stalo. Mobil to asi přežil, jen se z držáku vyklepaly šroubky, tak mi pod zrdcátkem zůstalo očko a zbytek je dole. Plast zespod vypadá taky docela jetej. No co už, Narvu mobil do batohu a holt to dneska bude bez navigace ...

Noční Qui Nhơn

Drabble:

Touláme se nočním Qui Nhơn, zašli jsme si na poměrně "fancy" večeři, kde jsme dostali vlastní gril (květináč uhlíků a na něm střešní tašku), naštěstí jsme v takový prdeli, že i "fancy" večeře pro dva včetně pití stála v přepočtu stovku.

Ješte se nám nechtělo zpátky na hostel, tak jsme chodili kolem, až jsme sknčili v jednom karaoke baru. Byli jsme tam jediní bílí, takže docela událost. Chlast levnej, ale zpívali tam jen vietnamsky. Kámoška začla po pár pivech přemejšlet: "Do you think they have something in english there?" "Just try and you'll see. You'll be definitely the superstar here!"

Zpátky na cestě

Drabble:

Po dvou dnech válení se v hamace jsme se zase vypravili kousek dál. Tentokrát je to jen hodinku do Qui Nhơn, ať jsme co nejseverněji před šíleným přejezdem do Quảng Ngãi.

Nikam jsme nespěchali, takže vůbec se vypravit trvalo do tří. Konečně jsem nemusel vstávat ráno, to se pak řídí o dost líp. Svěží vítr od moře, umočněný rychlostí z té cesty dělá fakt příjemnou projížďku. Akorát musím každých deset kilometrů počkat na kamarádku, co se plazí šedesátkou. I ten můj prdolet dá osmdesát. A když je človek vyspanej, tak mu to ani nepřijde. Tak já počkám u další odbočky ...

Prodat motorku? Nikdy!

Drabble:

Je skoro půlnoc, houpem se v hamakách na pláži a řešíme, že nestíháme. Ať pohnem sebevíc, sotva to stihnem do Hanoje a ze severu neuvidíme vůbec nic. A to jsme chtěli stihnout Sa Pả, Ha Giang a Cát Bà. Kamarádka si píše s rodinou: "My mom just told me to sell the motorbike and go by bus if I'm running out of time. She has no clue, I can't sell the motorbike now, I already love it. She doesn't understand!" Po několika dalších pokusech naplánovat stihnutelnou trasu rezignujeme. Prostě tu už musíme zůstat navždy. Nebo aspoň prodloužit víza o měsíc.

Jak nebýt matkou kachnou

Drabble:

Nejhorší nápad co můžete při cestování dostat, je dorazit s vlastní motorkou do hostelu plného lidí, co se jim nechce platit za výlety. Ještě hůř, pokud máte na motorce držák na mobil. Protože pronajatý motorky ho nikdy nemaj. Takže z vás bude matka kachna, co má za krkem dalšího člověka (na tom prdoletu to je v horách docela vtipný) a na zadkem další tři motorky, co muší hlídat, protože jinak se ztratěj. Je asi fakt čas na akci PAVOUK (pro neznalé, je to Plížívá Anarchie Všech Odpovědných Utahaných Kachen). Aneb zítra se nikam nejede. Matka kachna spí. Minimálně do večeře.

Đà Nẵng za tři dny

Drabble:

Včera jsme sedli k plánování cesty a uvědomili si, že pokud chceme v Đà Nẵng vidět fireshow (dračí most), tak tam musíme být o víkendu. Což se trochu komplikuje, protože máme omezený čas, takže čekat do další soboty nepřipadá v úvahu.

Tak je to jasné, musíme stihnout tuhle neděli. Bude to trochu hektický, ale jeden den to dáme do Sông Cầu, pak jen o kus delší trasa do Quảng Ngãi a nakonec Đà Nẵng. Perfektní plán.

Tak jsme "ráno" sedli na motorky (než jsme se vypravili, nabrali benzím atp, tak byla zase jedna) a zkusili to. Ani omylem. Zůstáváme v Sông Cầu.

The Wolfpack hostel

Drabble:

Na poslední skoro týden byl naším domovem The Wolfpack hostel v Đà Lạt. Je to rozhodně nadprůměrný hostel, jak prostředím, kvalitou postelí, tak obsluhou. Nálepky s vlčíma tlapkama jsou prakticky všude, jednu jsem si samožřejmě vzal na motorku. Na recepci je to-do list ze všemožnýma aktivitama (převážně výlety), včetně nejdůležitější "Do the wolfpack howl".

Poslední večer, pomalu se chystám spát, jestě na mobilu bezhlavě klikám hry, když mi blikne zpráva: "Hi, you still awake?"
"Yup, why?"
"Can you tell the reception to unlock the gate, please? I just got back from the bar."
"The bell doesn't work or what?"
"Oh, nevermind ..."

Ne, raději knihu

Drabble:

Některé věci se nemění, ať jste v Evropě, nebo Asii. Pokud nejste někde úplně mimo civilizaci, vždy se najde nějaké místo, kde se schází většina turistů a frajírků a chlastá do noci. Nedejbože když jste ve městě typu Sài Gòn, kde se večer do centra sjedou místní "namakaní" frajírci z posilek a jdou balit turistky, co dávaj za panáka.

Pokud vám někdo doporučí jít večer za zábavou na konkrétní ulici v centru, tak to je přesně to, čemu se chcete vyhnout. Horší jsou už snad jen místa typu Mũi Né, kde nic jiného, než bary pro turisty vlastně ani není ...

Z baru do baru

Drabble:

Jako každý večer sedíme před hostelem, když nás jedna ze slečen začne přesvědčovat, že nutně musíme vidět Maze bar. No netrvalo dlouho, než většina souhlasila. Jen trvalo další dvě hodiny, než jsme se zvedli.

Do Maze baru jsme došli asi půl hodiny před zavíračkou. V rychlosti jsme to tam prolezli, stylizované to mají fakt pěkně. Ale opravdu pár minut po zavíračče začali lidi vyhazovat ven. Prý pojede autobus do jiného baru, co je otevřený dýl.

Nacpali jsme se do dodávky a čekali co bude. Dodávka nakonec zajela někam rovnou do sklepa, kde na nás už čekal místní chlápek. Mno uvidíme ...

Gỏi cuốn

Drabble:

Při cestách Vietnamem se určitě, dřív nebo později, nevyhnete návštěvě restaurace, kde mají pouze Gỏi cuốn. Já jsem se při prvních pokusech o umotání rolky cítil jak ten pes v memu "I have no idea what I'm doing".

Obvykle dostanete nějaké opečené kousky masa, případně vajíčko, nebo krevety. Na další misce kusy zeleniny: mrkev, okurky a další. K tomu ještě bambusový tác plný listí. Od známých věcí, jako je ledový salát nebo máta po divný listí hořký jak pelyněk. To nežerou ani místní. Ale třeba to někomu chutná. Poslední nedílnou součástí je hromádka slepených rýžových papírů. Hodně štěstí je oddělit ...

V noci uprostřed ničeho

Drabble:

Zatím nejšílenější cesta byla směrem Đà Lạt. Náš mizerný odhad na to, jak rychle jedem a kde se bude dát zastavit a přespat nás dovedl na padesát kilometrů dlouhou cestu uprostřed ničeho v noci. A motorky si občas vyžádaj na chvíli "pauzu".

Na jedné z takových "pauz" jsme potkali dva fakt creepy chlápky. Nejdřív se mě snažili přesvědčit, ať jim prodám kamarádku, když zjistili, že takhle to nepujde, tak začli být docela agresivní a když jsme zkoušeli ujet, tak nás ještě přes dvacet kilometrů naháněli a přesvědčovali.

Kdybyste slyšeli ty vtipy pár dní poté ... Některé témata by se fakt měly zakázat.

Nákup motorky

náhrada za DMD č. 5. pro 5. 4. 2019. Téma: Falešná identita

Drabble:

Nákup motorky ve Vietnamu je docela zážitek. To, že si tu nelámou hlavu s přepisem a jen dostanete do ruky techničák, je jedna věc. To, co dostanete doopravdy do ruky, druhá.

U spousty motorek (bůhví kolikrát kradených) dostanete "zaručeně pravé" papíry. Skoro to vypadá, že se ani nešnaží to zfalšovat pořádně a laminujou to do igelitového pytlíku fénem.

Když jste příliš hyperaktivní a zkontrolujete si VIN motoru, tak se dozvíte akorát: "That OK, police no check!" To tak, já pak narazím na toho jednoho blba, co to konrolovat bude, protože jsem bílej. Si radši trochu připlatím za papíry, co sedí ...